DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja Dostępności
SZPITAL JOANNITAS W PSZCZYNIE samorządowa sp. z o.o. w restrukturyzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
www.szpital.pszczyna.pl
Data publikacji strony internetowej: 17.01.2019 r.
Data aktualizacji strony internetowej: 31.03.2023 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• teksty zamieszczone w serwisie mogą być niedostosowane do osób z niepełnosprawnością intelektualną
• filmy umieszczone na stronie nie zawierają napisów dla osób głuchych
• nie wszystkie zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo
Wyłączenia:
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
• filmy nie zostały wytworzone przez szpital
Oświadczenie sporządzono dnia: 31.03.2020 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 31.08.2023 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Centrum Przedsiębiorczości CP Sp. z o.o. ( obecnie: SZPITAL JOANNITAS W PSZCZYNIE samorządowa sp. z o.o. w restrukturyzacji).
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Barbara Zejma-Oracz, rzecznik@szpital.pszczyna.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 611 53 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możné złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy);
zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku – tablice informacyjne, portier;
zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji;
Na terenie szpitala przed głównym wejściem znajdują się parkingi oznaczone, z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych, jednak nie znajdują się one bezpośrednio przy wejściu do szpitala.
Dodatkowe informacje:
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
• zmiana kontrastu (materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących)
• Na każdej stronie w górnym prawym rogu znajdują się narzędzia zwiększające czytelność strony dla osób niedowidzących (możliwość powiększenia wielkości liter na stronie)
• na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
• Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
• Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie– użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
• Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności
• Zdjęcia i grafiki w serwisie mają właściwie zdefiniowane alternatywne opisy, aby ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki
• Ruch, animacje, banery – żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
• Przy wejściu głównym oraz w rejestracji poradni znajdują się pętle indukcyjne.
• Pacjenci po zgłoszeniu takiej potrzeby mają dostęp do tłumacza języka migowego.
• Do budynku można wejść z psem asystującym.
Aktualizacja danych: 29.12.2023 r.